söndag 27 oktober 2013

THE UGLY TRUTH

Ser ni han med svarta säckarna?
Det är såna som honom ni letar
efter ifall ni vill köpa fakeväskor
eller andra kopior när ni besöker
The Garment District i LA.


Först vill jag bara säga att jag är 
helt emot att köpa fake. Det är nåt
av det värsta jag vet! Antingen kö-
per man äkta och om man inte har
råd att göra det tycker jag att man
helt enkelt köper nåt annat fint som
finns tillgängligt. 
Men nu till min historia om hur den
här LV kopian kom hem till mig ;)

Jag fick ett ryck för ett par år sen när
vi var i LA att jag ville åka downtown
för en sån där shoppingupplevelse som
så många där pratade om. Jag tog helt
enkelt med mig gubben och hans syster
för att titta på allt som säljs där.
Jag var sugen på att titta på alla billiga
fina väskor. Efter ett tag kom det fram
en kille som sa Louis Vuitton, Gucci,
Prada och jag sa ja och han bad oss
följa med. Nu snackar vi runt hörnet
in i gränden in i en byggnad upp för en
lång trappa igenom en korridor och nu
var vi framme. Han knackade på en 
dörr och sa ett lösenord och vi fick nu
komma in. Shit vilka hemska kopior de
visade mig och jag talade om att de såg
billiga ut. Min man trodde inte sina öron
haha. Killen bad oss nu att följa med till 
annat rum (min man trodde vi skulle bli
avrättade där) och han visade oss ännu
fler fula väskor. Jag försökte prata mig
ur det hela med att jag ville ha ett par
Chanelörhängen och då bad han oss att
gå vidare med honom. Han tog oss till ett
parkeringsgarage och vi tog oss upp till
toppen på det. Ja nu började t.o.m. jag
bli lite orolig då vi närmade oss en mini-
buss. Där plockar han fram en massa 
sjalar och mössor istället och nu tycker
min gubbe att det fick räcka med mitt
tokiga infall så han köper den här sjalen
och ett set med Chanelmössa/sjal till mig.
Allt bara för att komma därifrån utan att
råka illa ut. Kan också tillägga att han inte
var allt för glad över den dagens shopping
men lite spännande var det ju ändå :P





2 kommentarer:

  1. Vilken historia :) tack för att du delar med dig!

    Nu har jag lagt upp bild på håret, dock dålig kvalite men bättre än inget, kommer fler bilder sen.

    Håller med om kopior, då får man hellre köpa något annat som passar ens prisklass..

    KRAM FINA ANNA!

    SvaraRadera
  2. Haha, vilken story!! Jag förstår att din man blev lite nervös där:) Jag är som du och vägrar kopior!!! Skulle skämmas om jag gick omkring med det! Fast Peter skulle nog ha önskat annorlunda, hehe, jag lägger ju tusentals kronor på handväskor. Men å andra sidan har jag den billigaste mobilen man kan ha (199 kronor på en stormarknad) och inte alls intresserad av andra teknikprylar, nya bilar, etc. Så hundar och väskor är vad mina pengar går till:) (och nu är det bara några dagar kvar tills vår lilla tjej kommer till oss!!) Vilken härlig bild på Gibson när han har kopplet i munnen! Kram/T

    SvaraRadera